Jak ustalać ceny detaliczne i marże

Jak ustalać ceny detaliczne i marże?

To tylko mała naklejka cenowa, więc dlaczego tak trudno jest zdecydować, jaką cenę nałożyć na nią? Zdjęcie Becky McCray.

Ustalanie cen detalicznych jest jak jakaś tajemnicza forma sztuki. Jak do diabła masz się dowiedzieć, co oznaczyć w swojej branży detalicznej, skoro nikt nie chce podać prawdziwych liczb? Oto dwa punkty wyjścia do ustalania cen detalicznych i marż.

System Keystoning

Ustalanie cen w sposobie Keystone jest proste i dość powszechne. Przyjmij cenę, którą zapłaciłeś za przedmiot, podwajaj ją, a to jest Twoja cena detaliczna. To jest marża 100%.

Teraz, zanim wysadzisz uszczelkę, zdaj sobie sprawę, że to nie jest oburzające. Musisz pokryć wszystkie inne wydatki z tego tytułu: pensje, media, reklamę, pożyczki i wszelkie inne wydatki. Oh, jeśli coś jeszcze zostało, możesz pomyśleć o zaoszczędzeniu poduszki na gotówkę lub nawet wypłaceniu sobie zysku. Istnieje wiele różnic w cenach keystone. Jeden mały sklep odzieżowy w mieście, który znam, używa podwójnych plus 10%. Działa dla nich dość dobrze. Nie bogacą się, ale prosperują. Ale skąd wiesz, co jest typowe w twojej branży? Możesz zapytać inne sklepy w tym samym segmencie, ale w innym mieście. (Wybierz miasto trochę podobne do twojego i dość odległe.) Nadal mogą ci nic nie mówić, ponieważ sprzedawcy są notorycznie zamknięci w głowie o marżach. Ale nie rozpaczajcie. Mamy inne źródło.

Benchmarki branżowe

Instytut Właścicieli Handlu Detalicznego posiada publicznie dostępne i bezpłatne wskaźniki porównawcze wyników dla 52 segmentów handlu detalicznego. (Błogosławcie ich serca!) To jest w sekcji oznaczonej jako Benchmarks sklepu. Znajdź najbliższy odpowiednik dla swojego segmentu detalicznego, a następnie znajdź marżę brutto. Pokazuje ona, ile z każdej sprzedaży pozostało po zapłaceniu za towar. To jest miara marży do góry nogami. Popracujmy nad przykładem. Średnia marża brutto dla sklepów z upominkami, nowościami i pamiątkami wyniosła w 2009 r. 47,9%. Więc na pozycji 100 dolarów, średnio sklep zapłacił 52,10 dolarów za towar, i miał 47,90 dolarów marży brutto do zapłaty za wszystko inne. Teraz musimy tylko przeliczyć to na marżę.

Jak przetłumaczyć procent marży brutto na procent marży:

  1. Przekształcić procent marży brutto na wartość dziesiętną: 47,9% = .479
  2. Znajdź koszt brutto: 1 – .479 = .521
  3. Odwróć to: 1 / .521 = 1.919
  4. Odejmij jeden: 1.919 – 1 = 0.919
  5. Przeliczyć z powrotem na wartość procentową: 0,919 = 91,9%.
  6. To jest marża: 91.9%
  7. To całkiem blisko keystone (100%), czyż nie? To jest prawdopodobnie to, czego używa większość sprzedawców prezentów.

Więc, teraz niektórzy z was zastanawiają się, co zrobić z tym procentem marży. To całkiem proste.

Jak obliczyć cenę detaliczną na podstawie procentu marży:

  1. Przeliczyć procent marży na dziesiętną: 91,9% = .919
  2. Dodaj jeden: .919 + 1 = 1.919
  3. Pomnóż 1,919 razy cenę hurtową.
  4. Odpowiedzią jest Twoja cena detaliczna.
  5. Gdyby to był mój sklep, zaokrągliłbym do 92%, 95%, a może nawet 100%. Nie musisz być zbyt precyzyjny.

To wszystko tylko po to, by dać ci punkt wyjścia. Będziesz chciał dostosować się w górę lub w dół, w oparciu o to, co ma sens dla twojego biznesu.

Małomiasteczkowa rzeczywistość detaliczna

Generalnie, sklep detaliczny w mniejszym mieście będzie pobierał wyższą marżę niż sklep w większym mieście. Wynika to z faktu, że w małym mieście biznes ma większe koszty transportu, mniej klientów, mniejszy wolumen sprzedaży lub mniejszą liczbę bezpośrednich konkurentów. Nie używaj tego jako wymówki, ale weź pod uwagę swoją bazę klientów.

Wycena testowa

Więc jeśli jesteś w segmencie sprzedaży detalicznej prezentów, możesz wziąć kilka przedmiotów i przetestować ich cenę. Pomnóż cenę hurtową przez 2, aby uzyskać proponowaną cenę detaliczną. Porównaj to z innymi sprzedawcami detalicznymi, również w Internecie. Czy byłbyś konkurencyjny? Czy byłoby to korzystne dla Twojej firmy? Teraz, gdy już zaczęliśmy, to zależy od ciebie. Zajmij się liczbami w swoim biznesie. A jeśli masz jakieś pytania lub trudne do zdobycia informacje na temat cen, przejdź od razu do komentarza. Chętnie je usłyszymy.

Nie jesteście sami.

To normalne, że jest to trudne. Każda firma detaliczna w małym mieście boryka się z problemami cenowymi. Setki innych właścicieli firm, takich jak ty, czytają ten post co tydzień. Nie jesteś sam. Wszyscy jesteśmy w tym razem.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

code