Jak założyć mały biznes bez pieniędzy

Jak założyć mały biznes bez pieniędzy

Założenie firmy bez pieniędzy jest w 100 procentach wykonalne. W rzeczywistości, będziesz miał dziś łatwiejszy czas niż Google, Apple, Disney, Mattel i Harley Davidson, kiedy zaczęli pracować w garażach kilkadziesiąt lat temu.

Dlaczego? Ponieważ nigdy wcześniej nie było tak tanio i łatwo przejść od pomysłu do założenia firmy, zbudować coś wartościowego i dotrzeć do grupy potencjalnych klientów. Wystarczy zapytać osobę sprzątającą, która kiedyś przypinała ulotki do tablic ogłoszeń w sklepie spożywczym, a teraz reklamuje się za pośrednictwem Google ludziom szukającym „beztoksycznego czyszczenia piekarnika” w swoim mieście. Połączenie z Internetem skutecznie wyrównało szanse. Zamiast kapitału początkowego, Twoją walutą będą pomysły, czas i determinacja. Tak więc, oto plan bezkosztowego startu i rozwoju Twojego nowego biznesu.

6 wskazówek jak założyć biznes bez pieniędzy do zainwestowania

  1. Rozwiązuj problemy dzięki pomysłom, wykorzystując swoją pasję lub zestaw umiejętności.

Jeśli znalazłeś ten artykuł, być może masz już mocne wyobrażenie o tym, jaki produkt lub usługę zamierzasz sprzedać. Przyszłość i zyskowność Twojego startupu spoczywa na sile tego początkowego pomysłu. A ponieważ tylko 50 procent nowych firm przetrwało pięć lub więcej lat, możesz zrozumieć, jak silny musi być ten pomysł. Najlepsze pomysły biznesowe powstają z połączenia Twojej pasji lub zestawu umiejętności z rozwiązaniem problemu, którego ludzie potrzebują. Ta zbieżność jest ważna, ponieważ nie wszystkie pasje są użyteczne lub możliwe do wprowadzenia na rynek. Jasne, że pasją jest jedzenie pizzy z Pizza Hut, ale (niestety) trudno byłoby znaleźć kogoś, kto by mi za to zapłacił. Zamiast tego, weź swój obecny zestaw umiejętności i wiedzę na temat branży i poszukaj głębiej, aby odkryć problem, który wymaga rozwiązania. Mógłbyś nawet sprzedać produkt lub usługę, które rozwiązują problem, który sam masz. Bo jeśli masz problem, są szanse, że ktoś inny też go będzie miał – i byłby skłonny zapłacić za jego rozwiązanie. Ponieważ nie stać cię na żadne fuzje ani przejęcia, znalezienie niszy jest najlepszym sposobem na uniknięcie dużej konkurencji. Nisza to mały, ale zyskowny fragment rynku, na którym potrzeby klientów nie są zaspokajane przez konkurencję. Najlepiej, jeśli chcesz być jedynym, który sprzedaje to, co Ty sprzedajesz. Podczas gdy możesz zacieśnić swoją niszę poprzez ukierunkowanie na konkretnego klienta pod względem demograficznym lub geograficznym, możesz również dostosować swój pomysł tak, aby był on jedyny w swoim rodzaju. Oto kilka dosłownych i metaforycznych przekształceń i przykładów, które można zastosować do swojego pomysłu, aby uczynić go bardziej wyjątkowym:

  • Podziel coś na części (np. młoda marchewka jest robiona z kawałków nie do sprzedania)
  • Wyjmij coś (np. winogrona bez pestek)
  • Połączyć dwa pomysły w nowy sposób (np. kawiarnia w księgarni)
  • Odwrócenie status quo (np. pierwotna wypożyczalnia filmów Netflix bez opłat za opóźnienie)
  • Przeceniać coś negatywnego (np. webuyuglyhouses.com)
  • Zmiana prędkości dostawy (np. powolny ruch artykułów żywnościowych)
  • Dodanie automatyki (np. opony samouszczelniającej)
  • Dodanie intensywności do interakcji (np. system recenzji Amazona)
  • Zmiana wyglądu (np. przezroczysta opaska do kontroli rany)
  1. Przenieś swój pomysł do wiadomości publicznej.

Jednym z najlepszych sposobów na publiczne udostępnienie swojej firmy jest stworzenie strony internetowej. Na szczęście, istnieje wiele darmowych lub niedrogich platform, które sprawiają, że jest to naprawdę łatwe do zrobienia, jak Wix, WordPress lub Squarespace. Ale zanim zaczniesz się zbytnio przejmować szczegółami, ważne jest, abyś pomyślał o budowaniu marki i rozwoju. Za około 10 dolarów rocznie, można hostować stronę internetową pod wybraną przez siebie nazwą domeny, co nada jej bardziej profesjonalny wygląd. Wielkim papierkiem lakmusowym do wyszukiwania unikalnych nazw jest sprawdzenie, czy domena .com jest podjęta. Nie zniechęcaj się, że wiele oczywistych domen są dziś niedostępne. Przy odrobinie kreatywności i następujących narzędziach, wkrótce znajdziesz unikalną nazwę domeny dla swojej firmy. Dzięki dzisiejszej łatwości budowania stron internetowych metodą „przeciągnij i upuść”, nie ma potrzeby kodowania (a jeśli utkniesz w miejscu, istnieje ogromna społeczność użytkowników, którzy mogą pomóc). Wystarczy zainstalować jeden z darmowych tematów i stworzyć podstawowe strony, których potrzebujesz:

  • Strona główna

Podsumowanie oferty produktów lub usług (patrz następna sekcja), podkreślające korzyści i różnice w porównaniu z konkurencją. Pro wskazówka: Używaj języka, który odwołuje się do emocji docelowego klienta i masz wyraźne wezwanie do działania, które zachęca odwiedzających do podjęcia kolejnego kroku w kierunku zostania klientem (wypełnienie adresu e-mail, zaplanowanie spotkania, skontaktowanie się z Tobą, itp.)

  • O stronie

Podsumowanie twojego biznesu, tego kim jesteś, co czyni cię innym. Pro wskazówka: Upewnij się, że każdy element Twojej strony informacyjnej jest oprawiony w ramkę w sposób, który przynosi korzyści Twoim klientom.

  • FAQs

Strona pełna odpowiedzi na często zadawane pytania. Pro wskazówka: Odpowiedzi na te pytania nie tylko pomogą uniknąć irytujących pytań, ale także wzmocnią Twój marketing internetowy i pomogą odwiedzającym poznać Twój sposób pracy.

  • Blog

Grupa artykułów, która oferuje wartość dla czytelników, jednocześnie pokazując swoją wiedzę i autorytet w branży. Pro wskazówka: Ponieważ nie masz pieniędzy, aby wydać na reklamę online, aby przyciągnąć odwiedzających witrynę, będziesz polegać na organicznych wyszukiwania. Regularnie aktualizowany blog, który pomoże Ci wspiąć się na rankingi Google Search.

  • Kontakt

Strona, która ułatwia kontakt z odwiedzającymi.

  • Zamów teraz (opcjonalnie)

Jeśli sprzedajesz produkty fizyczne w Internecie, powinna istnieć łatwa do nawigacji opcja dla klientów do zakupu od Ciebie. Z gołymi kośćmi strony internetowej Twojej małej firmy, odpowiednie obrazy zmienią jej wygląd i odczucia. Twoja strona będzie wyglądać bardziej profesjonalnie, jeśli będziesz korzystać z własnych zdjęć, kiedy będzie Cię na nie stać, ale na razie ogromna ilość darmowych zdjęć jest dostępna w Unsplash, Pexels i Pixabay.

  1. Stwórz pierwszy produkt, który będzie zarabiał.

Zrodzony z Twojego pomysłu na biznes, minimalny opłacalny produkt to tani i mało ryzykowny sposób na sprawdzenie zapotrzebowania Twojego niszowego rynku na Twój produkt. Jest to wersja Twojej oferty z minimalnym zestawem funkcji, za które ludzie są chętni zapłacić Ci pieniądze. Możesz pomyśleć, że to dodaje niepotrzebną przeszkodę do rozpoczęcia działalności. Ale przeprowadzając ten test wcześnie, unikasz budowania produktu, którego nikt nie chce i możesz uzyskać istotne informacje prosto z rynku docelowego. Mogą one nawet komunikować się z obszarami, w których czują, że brakuje im cech. Zatwierdź swój minimalny opłacalny produkt, dodając go do strony głównej witryny i poproś odwiedzających o zarejestrowanie ich e-mail, aby otrzymać powiadomienie o dostępności. Pod koniec testu, powinieneś być w stanie odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Co sprzedaję?
  • Jaka jest właściwa cena?
  • Kto od razu będzie zmuszony do zakupu?
  • Jaka jest główna korzyść z mojego produktu?
  • Jaka jest najważniejsza drugorzędna korzyść z mojego produktu?
  • Jakie są najważniejsze zastrzeżenia do mojej oferty?
  • Jak będę przeciwdziałać tym zastrzeżeniom?
  • Dlaczego ktoś miałby kupować ten produkt teraz?
  • Co mogę zmienić, aby moja oferta była bardziej atrakcyjna?
  1. Ustalić sposób zapłaty.

Kiedy już będziesz zadowolony z tego, w jaki sposób komunikujesz się z pierwszym produktem lub usługą i masz pewność, że drapie ona swędzenie rynku docelowego, musisz ustalić metodę płatności. Łatwą opcją jest założenie konta PayPal za darmo. Oznacza to również, że klienci z całego świata mogą przekazać swoją gotówkę w zamian za Twój produkt. Jeśli oferujesz usługę, musisz wystawić fakturę dla swoich klientów. Szablon faktury eliminuje kłopoty związane z jej tworzeniem. Określa on, kiedy i w jaki sposób chcesz otrzymać zapłatę oraz politykę windykacyjną.

  1. Pokaż swój produkt światu.

Minęły już czasy, kiedy twoja zdolność do promocji twojej małej firmy była zdeterminowana wielkością twojego portfela. W rzeczywistości, można zbudować całą swoją bazę klientów bez płatnej reklamy w ogóle. Zamiast tego, e-mail i regularna obecność w mediach społecznościowych to wszystko, czego potrzebujesz. Aby utrzymać stałą obecność w mediach społecznościowych, staraj się robić, co następuje:

  • Umieścić jeden do trzech pomocnych elementów dziennie
  • Odpowiedzi na pytania
  • Poproś różne kontakty w Twojej sieci o promowanie dzielenia się swoimi stanowiskami
  • Połącz się z istniejącymi perspektywami lub klientami, aby upewnić się, że są szczęśliwi

Twoja strona internetowa powinna również dawać odwiedzającym możliwość wyrażenia zgody na podanie swojego adresu e-mail. W miarę jak twoja lista kontaktów będzie się powiększać, możesz korzystać z darmowych platform e-mailowych, aby regularnie wprowadzać je na rynek. Pro wskazówka: Przy rozwijaniu swojej listy emailowej, skup się na jakości, a nie na ilości. Pod koniec dnia, posiadanie małej, zaangażowanej listy jest lepsze niż posiadanie ogromnej, nieaktywnej bazy danych kontaktów.

  1. Spróbuj rozwinąć swoje produkty, usługi lub rynek docelowy, aby skalować przyszły wzrost.

Przechodząc przez kolejne etapy budowania swojego startupu, ważne jest, aby otrzymać informację zwrotną i przetestować nowe pomysły. Najlepsze jest to, że żaden z powyższych pomysłów nie kosztuje nic poza Twoim czasem i kreatywnością.

Kiedy już odkryjesz model biznesowy i ofertę produktów lub usług, które działają, oto kilka pomysłów, które pomogą Ci w dalszym rozwoju biznesu:

  • Jeśli sprzedajesz produkt fizyczny, rozważ dodanie usługi (np. jeśli sprzedajesz narzędzia językowe, rozważ możliwość oferowania indywidualnych lub internetowych zajęć językowych).
  • Jeśli sprzedajesz usługę, dodaj produkt (np. jeśli sprzedajesz beztoksyczne środki czyszczące do piekarników, sprzedaj również książkę o tym, jak zrobić własne zielone środki czyszczące).
  • Sprzedaj produkt lub usługę szerszemu gronu klientów o podobnych zainteresowaniach.
  • Sprzedawaj więcej, idąc głębiej do tych samych klientów o różnych poziomach potrzeb.

Skalowanie dla przyszłego wzrostu jest zwykle łatwiejsze niż zakładanie małego biznesu. Rozwijając swoje produkty, usługi lub rynek docelowy z góry, sprawi, że przyszły wzrost będzie łatwiejszy do opanowania.

Zapamiętaj: Nie poddawaj się.

Bez względu na to, co rzuci na ciebie twój mały biznes, ważne jest, by kontynuować. Na każdym etapie, może być łatwo zostać sparaliżowanym przez nadmiar analizy. Przecież nikt nie powiedział, że tworzenie i rozwijanie biznesu od zera będzie łatwe. Zamiast tego należy przeciwdziałać strachowi lub wahaniom poprzez podjęcie masowych działań. Jak powiedział Friedrich Engels, „Uncja działania jest warta tonę teorii.”

2 komentarze

  1. Homebook to platforma, która podpowiada jak krok po kroku stworzyć wymarzony dom. Pod jednym adresem znajdziesz ofertę większości sklepów i marek wnętrzarskich, zainspirujesz się stylowymi aranżacjami oraz skonsultujesz swoją wizję z projektantem wnętrz. https://bit.ly/2U6xW0K

  2. 5 rad jak podtrzymać biznes w kryzysie. Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa zaczęły spodziewać się spowolnienia gospodarczego już w ostatnim kwartale 2019 roku. Jednak dopiero epidemia COVID-19 i związane z nią restrykcje sprowadziły kryzys porównywalny z tymi największymi w historii. Trudno go było przewidzieć, ale dobrze prowadzony biznes ma o wiele większe szanse na przetrwanie. http://www.transport-manager.pl/2020/03/31/5-rad-jak-podtrzymac-biznes-w-kryzysie/

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

code